måndag 17 maj 2010

Nu är det dags för en arbetsdag igen efter en ledig helg.
Fredagen var väldigt trevlig. Jag, mange,ulle, victor och frida åt en god middag. Samtidigt kommer kära emil förbi och tänker att han ska gå in altanvägen, han hoppar över muren och slår i sitt ben i en plåtkant. Blodet bara rinner och vi ser ett stort djupt jack på smalbenet. fram med handduk för att stoppa blödningen och vi fick lindat runt så det inte rann. Vips så satt victor och emil på akuten!! Men de var hemma efter en och en halvtimme sydd och bedövad! Lökaren kommentar är klockren "ja, vi behöver inte röntga för att jag ser att benet inte är brutet" FY, såret hade vidgat sig av tryckbindan..
Kvällen fortsatte med lite sällskapsspel (schocker).. Tror tillochmed jag vann, eller så har jag drömt detta!!

På lördagen åkte vi upp till almöcamping för första övernattningen i villvagnen. Regnade tråkigt på dagen men blå himmel frammåt 18tiden. Nu längtar jag bara tills sommaren kommer så jag kan lägga mig där och börja bygga på min solbränna!
Nu har både magnus och mamma kännt prinsessan när hon sparket i lilla magen. Stolt att magnus äntligen kunnat känna utan att lägga huvdet på. Mysigt!

Idag har jag 18 arbetsdagar kvar, känns väldigt konstigt men ska bli skönt för det är tugnt nu! Denna veckan kommer bli kul, börjar en ny kille som ska gå med mig denna veckan och lära sig, ska man försöka vara pedagogisk också. Men det kommer bli väldigt kul iallfall!

Lunchdags nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar