måndag 7 juni 2010

Helt overkligt. Igår gjorde jag min sista arbetsdag på ja, väldigt väldigt länge. Har fått havandeskapspenning ifrån försökringskassan fram tills sessan ska komma. Det känns väldigt skönt att jag fick det nu när det gör svinont att jobba, har haft turen att hitills slippa foglossning med har ischias som strålar ner i båda benen.

Men nu när jag inte kommer behöva belasta kroppen lika mycket på jobbet så kanske det inte kommer göra lika ont. Håller tummarna.

Har haft en riktigt trevlig helg.
Fredagen startade med att jag och min man som var ledig från jobbet flydde studenten som är precis utanför oss och begav oss till almön där vi solade och grillade tills vi var tvugna att åka hem runt 4-tiden för magnus skulle spela match.
Var på backavallen och tittade, herregud vad spännande det var sista 20, det stod 1-1 och det var bara spel mot magnus(som var så duktig så, har lärt honom allt jag kunnat). Men matchen slutade lika och det blev iallfall poäng till herrarna det var de värda då nästan halva den ordinarie startelvan var borta. Sedan blev det toast och somna framför bad boys på tv.

Lördagen jobbade jag 9-16 sedan var det att hämta upp johanna för lite tjejkväll. Vi skulle in och se Sex and the city 2. Jag blev posivtiv överraskad av filmen, visst gillar serien och den förra filmen var helt okej men denna filmen var mycket bättre. Sedan kan det vara som ja sade till johanna att man kanske kan relatera till handlingen på att annat sätt nu än när man såg serien och var 16 år.
Men de va riktigt mysigt, vi åt lite innan filmen sedan på vägen hem stannade vi till på mix och hyrde lite filmer till våra olika hushåll.

Söndag, sista arbetsdagen. Vaknade kl 6 och kände mig som ett VRAK, allergin hade satt sig i kroppen rejält! Men jag överlevde och när klockan slog 15,00 och jag stämplade ut för nästan "alltid" mötte patrik och magnus upp mig för en matbit på Malt & Humle och lite tennis. Efter ett bra tag (kändes som timmar)åkte jag och hämtade upp victor sen blev det som vanligt lite Wall Street och bezzewizzer och jag kan utan att skryta säga att jag var bäst denna kväll (on fire som jag hade sagt).

Idag, måndag. Herregud redan rastlös. har plockat lite varstanns här hemma. vad ska man göra om dagarna nu? Köpte en badenbadenstol igår för att jag hade tänkt sola idag. Men tydligen var det dags att börja regna nu istället. Well, en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar