lördag 16 juni 2012


Tills för några veckor sedan var jag väldigt glad för det verkade som jag skulle slippa den jobbiga depressionen som jag fick när jag var gravid förra gången. Men som en brev på posten är den här.

Känslan av tomhet, tristess, allt är bara skit är nu här.
De flesta dagar vill jag bara gömma mig och ligga och gråta i sängen. Isolerar mig lite mer varje dag, har ingen gnista. Det värsta är att jag känner mig fången då jag i huvudet känner mig bra på någonsett men mitt hjärta och kropp sätter stopp för att jag ska känna mig lycklig. Den finns inget speciell som kan utlösa detta då allt flyter på bra nu. Men att vakna på morgonen och undra hur dagen kommer att bli och hur den kommer att sluta.
För rycka upp mig försöker jag, tro mig vill inte känna så här men det går inte.
Förra gången var det mycket ångest i blandad i hur det påverkar Magnus. Världens bästa Som alltid ställer upp och försöker göra allt bättre. Men denna gången är det dubbelt så jobbigt då jag måste samtidigt vara en bra mamma för selmisen. Hon ska inte behöva se mig gråta.

Men detta går väl över, det gjorde det sist. Men den vetskapen hjälper inte just nu.




1 kommentar:

  1. Har ju inte haft känslan under en graviditet (det skulle väl vara lite smått otroligt) men nere på sätten du beskriver har man ju vart ett antal gånger i livet.

    Som du säger i slutet så vet man ju att det alltid går över men att det inte är någon som helst tröst ändå. Visst, det ligger en viss trygghet i det, men inte mer än så, man är lika nere ändå.

    När jag mått så så vänder jag mig till det som halva min person består av, vare sig det är passande eller inte: humor.
    En grym komediserie eller umgänge med folk som man vet är roliga till naturen och inte tar allt i livet på blodigt allvar.
    Även om man känner för att isolera sig så har det i alla fall för mig funkat vissa gånger med att tvinga sig att vara social på ett eller annat sätt, även om det bara är genom att chatta med någon lagom lättsam person.

    Hoppas du kommer ur det snart :)

    Ta och spana in klassikern nedan så länge!
    http://www.youtube.com/watch?v=D0u-wan9TRs&feature=related

    SvaraRadera