onsdag 27 februari 2013

Recept på kesobröd

Här kommer ett recept på ett riktigt gott bröd. Det är mjukt och luftigt.
KESOBRÖD




4-8 portionsbitar
91 kcal, 5 gram protein, 1 gram kolhydrat, 7 gram fett per bit om den delas i 8 bitar.

3 ägg
1/2 liten burk keso (125 gram)
Knappt 1 dl (5 msk) kokosnötmjöl
1 msk fiberhusk
4 msk kruskakli
3 tsk bakpulver
2 msk deodoriserat smält kokosfett (jag hade utan)
1 nypa salt

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda de torra ingredienserna först, mixa sedan ägg och keso med stavmixer. Det går bra att bara vispa ihop men då kommer kesokornen med. Platta sedan ut degen på bakpappersklädd plåt med fuktad hand till en sconesliknande platta, beroende på hur många bitar du vill ha ut. Jag delar min i fyra delar (20 x 20 cm). Strö eventuellt vallmofrön på. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter. Skär sedan i bitar.


Jag gjorde dubbel sats och hade då inne den 15 min



Receptet är hämtat från 56kilo
http://56kilo.alltforforaldrar.se/snabbt-kesobrod-lchf/

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vilken härlig blogg du har! Jag jobbar för sajten Hittarecept.se och såg att du har goda recept på din blogg och tänkte tipsa om vår sajt. Vi är en sökmotor för recept med innehåll från svenska bloggar och sajter. Kika gärna runt på sajten www.hittarecept.se och kolla även in Matbloggstoppen: http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!

    Med vänliga hälsningar,

    Emilie
    Hittarecept.se

    SvaraRadera