onsdag 5 oktober 2011

Mysdag.
Åkte in till ulle för att blondera utväxten men så blev det inte.



Voilà, så blev det såhär. Höstfin.







Vi visste inte vart vi skulle äta men blev tipsade om en ganska så nyöppnad turkisk resturang. Ottomania påschbergagatan.












Det var riktigt vacker där inne, rött, guld och kristallkronor. Maten var helt fantastisk, detta var vad som beställdes in.

CacikVitlöksyoghurt med riven gurka och mynta

Ali NazikKalvfile på en bädd av aubergine, yoghurt och vitlök. Serveras med friterad skivad potatis
Kuzu KüslemeGrillad lammfilé serveras med sauterade grönsaker,rödvinssås och friterad skivad potatis

Cikolata selalesiChokladfondant med vaniljglass

Kazan DibiGratinerad vaniljpudding

Och en flaska rödvin.

När jag kollade klockan så såg jag att det var 15 minuter kvar till bussen skulle gå ifrån kungsportplatsen, nästan buss skulle gå 45 minuter senare. Vi bestämde oss för att försöka hinna med den.
Jag tog dog en paus liggandes på magen nedanför trappan ut från resturangen. Man kan säga att jag gjorde ett svandyk. Lyckades falla utan att slå ihjäl mig.
Vi försökte skynda oss till bussen samtidigt som vi skrattade så att vi nästan pissade på oss. Ulle berättade efter hon börjar kunna andas hyffsat normalt igen att jag hade helt likgiltligt sagt " oj oj nu ramlar jag" i luften . Skönt att veta att man inte ´fick panik iallfall.

Trots detta och tack vare en spårvagn så hann jag med bussen. Sällskap fick jag också ifrån Patrik som också skulle hem.

En riktigt rolig dag. Fler sådana.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar