lördag 6 april 2013

Minipajer lchf





Pajdeg (ca 15 st)

3 dl mandelmjöl

1 msk fiberhusk

50 gram smör

2 nypor salt

1 ägg

Sätt ugnen på 200g
Blanda ihop allt väl med händerna, smöret får gärna mjuks och rumstempurerat.

Rulla små bollar och lägg ut i små aluminiumformar (muffins). Tryck sedan ut degen så att den kommer upp på kanterna och i botten. (Skulle det bli ett småhål här och var gör det inget för den blir stabil av fyllningen)
Ställ dem på en plåt och in i ugnen i 10 min och förgräddas.

Gör krämig äggstanning. Jag använde mig av 2dl grädde och 3 ägg.

Fyll dem med något gött, häll över lite äggstanning och in i ugnen tills stamningen ser ut att ha stelnat.

I mina hade jag feta & bladspenat, ädelostsås & tomat.

Pajdegsreceptet kommer ifrån www.chewpakka.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar