måndag 6 juni 2011

Nu var långledighten slut. Dt har varit riktigt roligt att ha mannen hemma så länge och spreciellt på kvällarna när Selma haft det jobbigt med seperationsångesten (tydligen fas nu). Magnus har träning och jag blev superglad när hon då somnade halv sju men efter en halvtimme var det "vakna och vara ledsen time". Den gick över fort idag (istället för timmar) så nu sover hon som en ängel igen.
Lördagen startade med ett besök hos magnus farfar. en pigg 95åring.


Åkte förbi backaplan och kollade runt lite, jag hittade inget med magnus den gottegrisen fick nya skor.
På kvällen hade vi grillkväll här hemma. Emilj, victor och patrik hälsade på. Jag är barnsligt förtjust i att ha börjat använda stektermometern när jag grillar, nu jag jag äntligen få köttet som jag vill. Sen blev det lite finans och kortspel.
Igår hade jag och magnus lite slappkväll med film och lite inspelade tvserier vi inte hunnit se. Vi passade på att grilla hamburgare för första gången, har stekt innan men aldrig grillar och så gott det blev.
Vi körde all-in. Inte sista gången iallfall.









Det skulle visst regna idag (skitmeterologer) men vi tänkte att vi tar en promenad upp och kollar in vårt blivande hus. Gick förbi de äckligaste träden jag sett, dessa spökträd har massa larver på sig som spinner(?) nät och äter upp barn och löv så de ser döda och kusliga ut.



Inget farlig men ser inte så mysigt ut!
Vi fastnade och pratade med tre personer som vi kände men inte visste bodde i områden så de tog sitt tag att ta sig förbi området. Jag längtar verkligen och det kommer bli kanon.
Vi tog en fika hos johanna och tjötade och mumsade på kaka. Det såg ut som hon höll på att flytta för nu ska de äntligen tapetsera om. Det kommer bli kanon, fina tapeter blir det!
I morgon blir det mammaträff i komarken som gäller, öppna förskolan har sommarstäng så då annordnar söta malin lite träffar runt om i kungälv istället under sommaren. Kanonide!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar