söndag 21 oktober 2012

Nu var det slut

I morgon gäller det. Fasen vad skrämmande.
I morgon börjar mitt nya jobb som tvåbarnsmamma.
I fyra veckor har världens bästa varit hemma och vi har tillsammans lärt känna Ludde och nu ska jag fixa detta själv.
Det kommer gå kanon men det är klart att det kommer bli tufft. Man kommer inte sova lika mycket och tålamodet testas men det är det värt. Men kroppen är näst intill återställd och hormonerna är i balans.
Omställningen efter Selma kom till att älska en ny människa var stor. Kontakten fanns där från början men kärleken växte fram medans vi lärde känna varandra. Det är galet hur varm i hjärtat jag blir bara av att se på henne. Med Ludde tror jag ändå att man känner igen kärleken fortare och kan förstå på ett annat sätt.

Det är fantastiskt att se hur Selma tar hand om lillebror. Vill pussas och kramas, ger napp när han är ledsen och gungar babysittern.
Då min syster är 17 år äldre än mig så har jag ingen aning om hur en sådan här syskonrelation fungerar så ska bli spännande att se hur det fungerar!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar