lördag 27 oktober 2012

Trött

Idag gav vi upp klockan halv tio. Helt utslagna efter att hjälpt syrran med flytten hela dagen. Jag fick göra det jag kunde med min klena kropp. Kommer bli kanon!

Igår hade vi finmiddag för Ulle innan hon åker iväg. Tvingade mina tre stora pojkar att ha skjorta då kristallglasen och silverbesticken åkte fram.

Menyn var denna.
Förrätt : mästerkockens västerbottenpaj

Från vänster:
-rostbiff & vispad tryffelkräm med gräslök, salladslök och honung
-Rom, smetana och hackad rödlök
- räkkompott med bl.a. Chili, citron och salladslök












Varmrätt:
Örtig potatiskaka med soltorkade tomater.
Marinerad hetkycklingfilé med reducerad balsamicosås.



Desserten var min parad: choklad och kaffekräm.



Fick bra betyg av gästerna! Tycker verkligen det är supergott att laga mat och vill gärna fila på menyn länge för att bestämma mig i sista minuten.

I morgon blir en lugn dag till att mysa med hela familjen. Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar