fredag 24 december 2010

God jul mina vänner!
Underbart med sovmorgon till kl 8 och att man vaknar till glädjetjut från Selma, hon är en riktig gladfis idag!
Hela denna veckan har varit fullt ös, shopping, städning, förberedelser och naturligtvis har vi hunnit med lite "julmys".
I vår familj brukar vi fira lilljulafton den 23dje varje år och har alltid gjort eftersom min syster brukar fira julafton med sin mamma. Igår skulle vi fira hos min farbror och faster i ullstorp. Vi började dagen hos mamma en liten stund för att dela ut julklappar.
Selma fick mycket fint, en prinsessfotölj, kläder, en personlig sagobok där hon är på äventyr men neo m.m.


Magnus sken upp som en komet när han fick sin dvdbox med family Guy 9 säsonger, nu har han att göra i 45 timmar. Jag fick presentkort på lindex, på bio+ barnvakt ( fråntvå ställe, de vill nog egentligen åt barnet) fin sjal från Ester elonora, en parfym, armband från miss dee m.m.
Vi fick alla fina presenter men vitkigast av allt så hade vi det riktigt mysigt hela dagen.
Det var första gången som vi hälsade på Gunnel och ronnie sedan de flyttade och vilken mysig lägenhet de har. Som de själva sa så var den inte jättestor men de hade verkligen lyckats att få till det med bra och smart förvaring och hög mysfaktor. Selma fick ett superfint rosa lapptäcke som Gunnel fixat. Känner mig fortfarande mätt nu på morgonen men julgröten står på spisen så får trycka ner lite där med.
Igår testade vi för första gången att åka bil hem med Selma på kvällen efter att hon somnat. Hon vaknade till ordentligt vid 22 precis när jag skulle sätta henne i stolen och verkade vara pigg som en mört när vi lade henne i sängen hemma men slocknade efter fem minuter. Så det är skönt att veta att det ska fungera!

Nu ligger jag och Selma och tittar på nyhetmorgon medan pappsen får en sovmorgon i strumpan.


Idag ska vi inte vara och fira hos Magnus föräldrar fören klockan 3-4 så vi har inget att göra. Känns konstigt att inte ha NÅGON stress what so ever. Funderar på att pracka på oss varma kläder och go en promenad för det är så fint väder ute.
Här öppnar Selma sin första julklapp


Nä nu måste jag röra i gröten! Hoppas ni alla får en bra jul..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar