fredag 31 augusti 2012

Dagens mumsbit





Världens godaste chokladbollar

6 dl havregryn
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
5 msk kakao
100g philadelphiaost
200g mjukt smör
4 msk starkt kaffe (använder espresso)
Pärlsocker eller kokos till garnering

Jag börjar med att efter lagt i havregrynen i bunken mixa dem med stavmixer för att få mer mjölig konsistens då jag gillar mina lite lenare. Naturligtvis inget måste.
Sedan i med alla torra ingredienser och se till att kakaon finfördelas i.
Sedan i med resten och blanda noggrant ihop så de inte blir smörklumpar i.
Då detta blir en ganska så lös smet rekommenderar jag att ni ställer bunken i kylen minst tre timmar innan ni rullar.
Rulla dem sedan i valfri topping, jag brukar göra dem större i "café-storlek" så slipper man känna att man äter många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar