torsdag 25 november 2010

Jag förstår inte vart dagarna tar vägen. Hur kan tiden gå så fort när man går hemma, kan inte skriva att jag inte gör något för jag har att göra. Jag märker verkligen skillnad på hur mycket "annat" än Selma jag hinner med nu jämför med en månad sedan. Johanna har alltid sagt att jag ska njuta av tiden jag kan fixa och dona under dagen för den tiden blir bara mindre och mindre i takt med att underverken växer. Vi jar börjat lära oss hennes rutiner men den sista veckan har hon varit lite sjuker ( sprutorna igår hjälper nog inte) så då är allt lite huller om buller, vi får väl se vad som händer.
Hon har haft lite feber under dagen, men varit relativt pigg och glad ändå men hon ville verkligen inte sova natten. Gick in och lade henne som vanlig efter maten men hon ville inte somna, sen grät hon mest och tokkliade sig i ögonen. Fick henne till slut att lugna ner sig och till slut somnA. Proceduren tog väl nästan 1,30min. Det vet väl inte så jätte besvärligt men jobbigt när det blir en ny situation som jag aldrig varit med om. Annat gråt, beteende osv. Men hon sover gott nu iallfall.

Igår kväll var Patrik förbi, han hade precis kommit hem ifrån sin weekend in new york och då dollarn är är så låg så hade jag bett honom köpa ett par nya vita converse. De kostade 300:-, lite lätt billigare än i Sverige. Han hade varit i disney butiken och köpt ett gossedjur i form av Mimmi. Vet att den var till Selma med hennes mamma blev nog gladast!




Magnus hade kurs hela dagen så då hade jag bilen till mitt förfogande. Så efter Selmas frukost drog vi upp och lite våldgästade familjen Lindau. Blev en slapp dag men mycket tjöt och barngos. Får inte glömma min goda lunch, kocken erbjöd fläskfilé och rotfrukstgratäng=delish!
Satt och bläddrade i hennes gi-kokbok och hittade detta receptet, får se om jag gör det för det verkar lite avancerat!



När Magnus slutade så åkte vi och hämtade honom och sen hem för att fortsätta städa. Blir ju så att eftersom vi ska ha middag på lördag så får vi göra all julpyntning innan, med all så menar jag hela fadderittan med gran och hela köret. För det är så vi gör i våran familj, njuter av det så länge det går.


Blev så inspirerad av johannas teknik med strykfåglar idag så imorgon ska det strykas.
Natti natti på er

1 kommentar:

  1. Trerätters antar jag ;) julgran Jippi, va mysigt ni är som börjar tidigt med julen. See U on lördag. Tyra hälsar till Selma

    SvaraRadera