lördag 27 november 2010

Underbara vita lördag.
Igår hände mycket "spännande" ( beror väl på vilka krav på spänning man har). Dagen började med en trip till nordstan för lite julshopping.
Fick köpt lite julgransprydnader, måste köpa på mig lite silver nu när jag kör guld/silver i granen. Köpte också två sorters kaffe, kardemumma och pepparkakskaffe. Ska bli spännande att testa den sistnämnda. Köpte två julklappar till mig, en scarf som jag ska få från mamma och pappa och en fin blus från odd Molly från Magnus. Är nog helt klart det dyraste jag haft på mig efter bröllopsklänningen men kände mig så otroligt fin i den och detta låter nog inte så speciellt för er men den är i "normal" storlek. Det betyder mycket.




Den är snyggare i bättre ljus. Så den ligger inpackad under granen nu. Längtar tills julen.
Tycker det är svårt att veta vad jag ska köpa till Magnus i julklapp då han som vanligt inte omslag sig något. Har köpt ett mjukt paket men vill hitta något roligare, förslag?
Efter shoppingturen var det dags att jobba. Jag var så nervös över att jag skulle ha glömt av allt, men det tog tio minuter så var det fullt ös. Det var riktigt kul att få använda den delen av hjärnan igen, att skratta och skämta med alla.
Köpte med mig kebabsallad hem, vem behöver pommes eller pizzabotten?
Kollat lite på på spåret, druckit lite vin, julpyntat och klätt min gran.





Blev riktigt nöjd iår med den nya färgkombon, passar bra då jag kör med en vitare jul med lite röda inslag.
Ska lägga upp lite bilder på inredningen i veckan.

Nu är Magnus på fotbollsmöte med herrarna så jag och semlis leker för fullt.
Vi hoppas att lilla Tyra mår bättre idag så att fam. Marek kan komma hit på middag ikväll. Håller tummarna för henne.

Nej, nu kräver hon sin mammas uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar