måndag 8 november 2010

Jag vet att jag kanske är lite väl förtjust i julen men kan inte hjälpa det, det är så jag är uppfostrad. En av de sista jularna vi hade i huset i romelanda gick jag runt och räknade alla tomtar som min mor hade placerat ut på varje ledig yta. Om inte mitt minne sviker mig så blev summan ca 150 stycken. Julgranen, ja medans andra barn fick hänga upp sina smällkarameller och egengjorda julgransprydnader så var det inte så det gick till hos familjen Andersson. Granen ska vara perfekt, en inredningsdetalj. Mina föräldrar tål inte riktig gran så jag är uppvuxen med plastgran och eftersom den inte vissnar så har vi alltid julpyntat ( och då menar jag hela faderuttan med gran och allt) lagom till första advent för att kunna njuta av julmyset så länge som möjligt. Vilket betyder att det bara är 20 dagar kvar tills familjen Sjöberg börjar julen. Åhh vad jag längtar! Funderar på att byta färgtema på granen iår, köra på guld, silver och beige. Ge det några veckor så ska jag lägga ut julbilder. God nedräkning till jul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar