fredag 21 januari 2011

Då var det fredag igen. Jag har haft en kanontrevlig dag.
Började dagen men promenad till maxi och invägning i biggest looser-Maxi. Vågen visade minus 2,4kg på en vecka. Känns inte hundra som jag var värd det när jag ändå ätit tvårätters på restaurang (intogs kolhydrater i massor), bara tränat en gång (pga omständigheter som jag inte kan rå för). Men det är väl en glädjevåg som skapades för att göra mig glad. Jag siktar ju på iallfall minus 1kg i veckan. Allt över är bara ett plus eller minus, ni fattar. Sen gick vi hem och lekte och Selma sov en stund innan hon skulle hälsa på hos farmor en stund på dagen. Då åkte jag och Cathrine till Ikea och bäckebol. Köpte en stor lekfilt till semlan och matskålar. Vi fikade och svängde upp på Em och kollade. Här är soffan som vi har fastnat för.









Hämtade upp Selma vid två och mötte upp mamma för en sväng på stan. Fick ett sms om halva reapriset på Lindex så vi tog oss dit för att kolla. Oj vad det handlades, våroverall för 75:-, byxor 15:-, klänning 35:- m.m. Riktigt fina priser. Hittade även en vit t-shirt med tryck (25:-)som jag tänkte ha för mys och om man bara ska handla. Hittade även en svart görsnygg tröja, perfekt till Stockholm (90:-).
Vi mötte upp magnus på tant Rut där vi även fick sällskap av hans bror, camilla Åhman och hennes mamma. Vad vi kacklade!
Jag hade fyndat scrubs på bodyshop häromdagen och hade övertalat mamma att hon borde köpa sig en men när vi kom dit så hade de slutat med det erbjudandet men fick spääshalprajs så fick köpa en för 100:- ändå, köpte en ny mascara så jag kan börja se lite mer respektabel ut.

Nu har jag städat här hemma, lillan sover och vinet upphällt. Nu blir det fredagsmys.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar