tisdag 18 januari 2011

Jag lovar att bli bättre på att uppdatera. Vet inte varför men när jag bloggar via blogpress i iphonen så blir bildens jag lägger upp i så dålig kvalité. Klickar man på dom så är bilden bra men annars så otroligt pixlig. Ni får stå ut och klicka upp bilderna tills jag löst detta.
Vardagen blev lite annorlunda förra veckan eftersom jag jobbade tre dagar. Det var kul att jobba och träffa folk och man fick en försmak av hur det blir när man börjar jobba sen. Denna veckan jobbar jag torsdag och söndag ( massa ob).
Nu har vi beställt tapeter till storarummet och det bästa av allt är att den var i vinyl så det är bara till att torka av om lillans kladdiga fingrar har varit där. Hoppas vi får rullarna i veckan så Magnus kan tapetsera upp den på söndag.
De har varit en myshelg. Vi fick i julklapp biobesök och barnvakt av både mina föräldrar och syrran. I lördags fick vi användning av det, för oss blev det goood middag och bio och för Selma blev det myspys hos mormor och morfar.


Vi såg filmen tron, som tydligen är en uppföljare på en gammal klassiker ( som Magnus och Patrik såg ungefär innan vi föddes).


Vi kollade på den 3D. Det bästa med den var att den inte var fullproppad med effekter utan var bara ibland. Lagom. Men filmen i sig var också mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, soundtracket av daft punk var grymt!
I söndags blev det en slappe dag med lite mathandling, tacos och spel. Inget märkvärdigt.
Igår var jag uppe hos Hanna, Olivia och Molly och hälsade på. Vi hade riktigt mysigt och bara tjötade och jag fick supergod lunch. Det får bli oftare, varit så mycket med helgerna och allt men nu är vardagen tillbaka (iallfall när jag jobbat klart).
Igår tror jag att jag fick post-graviditetscravings. Hade väl min vanliga måndakvälls Depp och jag ville ha chooooklad. Mörk choklad med havssalt! Ville ha det NU! Magnus ringde när han var på väg hem och frågade om jag ville ha något. Är glad att jag lyckades säga nej. Det var verkligen helt sjukt. Men idag är suget borta, klart det vore gott men begöver inte.
Gillar vågen idag, hoppas att jag har gått ner på ivägningen på fredag på jobbet, pinsamt annars men vågen hemma säger ju det så vi får se. Det har Känt bra sen vi körde igång igen. Som sagt man måste leva ibland också (som middagen i lördags och kommande helgen i Stockholm) men då håller man igen på annat.
Hoppas att jag får mina nya hörlurar på posten idag, har tappat mina gamla och jag kan inte träna utan hörlurar. I värsta fall får jag väl sno mammas.
Idag var det dags för öppna förskolan igen. Mötte upp Johanna och Emma med de små och gick för att leka. Selma har inte sovit på hela morgonen så hon var så övertrött så nu sitter vi ensamna kvar i salen medan de andra sjunger och fikar. Hon sover som en prinsessa nu. Efter detta blir det lunch och sen kör jag en snabbhandling på maxi, måste köpa munsårsplåster. Hatar att vakna upp med en fläskläpp. Har kommer lite bilder från det senaste.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar