torsdag 27 januari 2011

Jag älskar att läsa böcker. Jag är verkligen en periodare, vissa veckor läser jag ut tre böcker sen kan det dröja nästan månader innan jag bläddrar sida. Böcker som brukar få flytta hem till mig är ofta deckare, chic-lit och älskar även (och har alltid älskat) böcke rom vampyrer och annat övernaturligt.

Dagens bok-tips tillhör kategorin chic-lit. Sophie Kinsella är för mig drottningen av fantastiskt meningslösa underbara böcker om de allvarliga (för oss) problem som vi kvinnor kan tänkas stöta på. Att se riktiga tjejfilmer (oftast i kombination men Ben & Jerry) är något av det bästa jag vet. Men man missar så mycket, de riktigt stora filmerna baseras på böcker. Även den första boken i denna sereien " En shopaholics bekännselser" har filmatiserats. Filmen var helt okej men man kan aldrig få med hur huvudpersonen verkligen tänker och det kan vara ganska viktigt när man ska förstå hur det fungerar för en tjej som är shoppingberoende.
Jag tycker ni ska ta er till bokhandeln och leta reda på böckerna i pocketformat och börja läsa.
När ajg var gravid kom passade nog boken " en shopahilc i väntans tider" ut och nu är det dags för boken " en mini-shopaholics i mammas fotspår". Kvällen är iallfal räddad för mig även om jag inte får min Ben&Jerry's.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar