måndag 3 januari 2011

Igår var det premiären. Efter inrådan av sjukvårdsupplysningen åkte vi in till östra för att titta till Selma. Hon har ju haft diarréer sen onsdags.


Vi kom dit vid halv fem och efter väntrum och byte av olika rum så kom doktorn vid tjugo i elva. Hon behövde inte dropp men vi skulle komma in om det blev värre.


Selma var jätteduktig trots att hon egentligen inte fick helt somna natten förrän nästan halv tolv. Det blev middag på vägen hem igår. Vi fick inte i oss så mycket mat under dagen. Men nu vet man hur det funkar på barnakuten. Vad man ska ha med sig nästa gång osv. Känns skönt att kollat upp henne. Detta med att hon mått dåligt har tärt på mig de senaste. Även om det inte är allvarligt så är det första gången som hon blivit sådär dålig, men nu vet jag hur jag reagerar och hur jag bäst ska hantera det om något liknande händer igen.
Men får ge ett stort plus till personalen. Riktigt trevliga människor som verkligen vill hjälpa till.<3 ( nu säger jag inte att min erfarenhet är att de brukar vara tvärtom men igår var det så tydligt.)
Nu har hon ätit frukost och gjort lite behov så nu blir det sova frukost en liten stund till, då passar jag på att göra detsamma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar