tisdag 7 september 2010

Tisdagsmys.

Hade en halvseg morgon. Magnus väckte mig halv 9 med en nymattad och nybytt selma i sin famn. Han tyckte han kunde göra det innan han skulle på jobb. Var riktigt gulligt av honom.Konstigt att jag under grav. mådde kanon och hade bra blodtryck genom hela medans nu mår jag halvkasst varje dag. Huvudvärk, frossa, snurrig, plötsligt supertrött och svimfärdig. Jättejobbigt, speciellt när man är själv med henne. jag behöver inte mycket sömn på nätterna 5-6 sammanlagt räcker gott men de senaste dagarna har jag tom. huvudvärk när jag vaknar på natten. Får väl höra nu ungefär "välkommen till föräldrarlivet" men känns  inte som det har med sömnbrist att göra.

Vid ett gick jag och magnus till BVC för mätning och vägning. Nu väger monki 4660g. Hon har gått upp 380g på en vecka, mammas lilla tockis det. Och har gått från 52cm till 55. Fick höra att hennes Torsk(svampinfektion i munnen) nästan försvunnit helt efter en veckas medicinering.

Sedan blev det lunchtime. Vad blev det  då? Trummvirvel.. SUSHI! Som jag har längtat under hela graviditeten. Tror sushi blir min nya.


Sedan bjöd vi mamma och pappa på god hemmagjord päron och citronkaka. Mormor hade nog lite Selma-abstinens. Hon blir helt tokig när hon är i närheten av henne, inga tvivel på att hon gillar sitt barnbarn iallfall. Hon pratar merbebisspråk och gör sig löjlig än vad jag någonsin kommer kunna göra.
Lite badis för selmis blev det också. Nu börjar hon tycka om det, kommer nog bli ett vilt plaskande om några månader.
Men som sagt det är tisdagsmys. Borde kanske copyrightskydda(gör man det med ord också?) Tisdagsmys, borde finnas med i ordlistan. Ligger och väntar på att mentalist och NCIS LA ska börja, riktigt bra serier. Sedan blir det nog till sängs.
Men först lite bildbombning på Monki.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar