torsdag 30 september 2010

Läste preci ett inlägg på katrin zytomierskas blogg om varför hon känner sig så nere och konstig.
Kände igen mig i en del som hon skrev där.



"Är det vad det handlar om? Att jag aldrig någonsin igen kommer att få "bara" vara Katrin? Är det därför som jag känner mig så konstig? Men är det något negativt verkligen? Jag vill ju alltid vara Ringos mamma"

"Att bara vara Katrin. Jag kommer aldrig att vara det igen och ni tror kanske att det är därför som jag är deppig. Att jag har en identitetskris utan att egentligen veta om det. Ja... Det kan nog vara så. Men när går den över i så fall? För att jag kommer att vara Ringos mamma och inte "bara" Katrin är ju ett fakta. Det är inget som jag kan göra något åt. Och jag vill vara Ringos mamma. Jag vill inte "bara" vara Katrin igen. Så hur länge håller det här i sig då? "

Det är väl hela omställningen efter att blivit fler. Vem är jag nu. Vad har förändrats och har det verkligen förändrats? Blir lite ransakning den närmsta tiden så får vi se om jag lyckas klura ut denna gåtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar